zondag 10 juli 2011

Yoshi

Yoshi, mijn lieve konijntje
Hij was afgelopen week 4 maanden oud.
Het is een langharig, klein, lief schatje.

Ik mistte ons vorige konijn, Frits. Dat was ook echt een lief beestje.
Na lang zeuren en zoeken naar leuke konijntjes vond ik de Teddy Dwerg. Een langharig, klein konijntje.
Het is nog niet een erkend ras, maar daar werken ze nog aan.

Door het zeuren om een konijn kreeg ik uiteindelijk wat ik wilde!
Ik zocht vele sites af die kleine konijntjes verkochten met de naam teddy dwerg.
Uiteindelijk had ik er dan twee gevonden, die nog redelijk in de buurt waren. Je moet zo'n kleintje natuurlijk ook nog ophalen ^^.

Jahoor, daar had ik superlieve konijntjes op mijn beeldscherm staan. Ik stuurde een mailtje..
Het konijn was al gereserveerd en werd verkocht aan andere mensen.
Toen zag ik daar een klein babykonijntje. Net geboren en kaal.
Ik mailde, dat áls het een mannetje was, ik hem graag zou willen. Dat was goed, ze zou me op de hoogte houden.

Na weken in de spanning te hebben gezeten kreeg ik een mailtje: het was een mannetje!
Mijn dag was helemaal goed :).
Nu moest ik nog een naam verzinnen en hem reserveren. Na lang zoeken kwam de naam Yoshi in me op. De perfécte naam voor het schatje.

4 tot 6 weken oude Yoshi.
Ik had hem gereserveerd en de weken slopen langzaam voorbij. Bij zeven weken mocht ik hem dan eindelijk ophalen.
Ik was die dag ongeveer 14:20 uit en in de middag gingen we naar Yoshi toe.
Toen ik hem zag, werd ik verliefd op hem. Wat was hij klein en zacht en lief en....

We namen hem mee naar huis, ik was bijna niet van hem los te krijgen! In de auto naar huis was hij bangig, dus deed ik mijn hand bij hem en aaide hem. Toen werd hij veel rustiger, dat is zo schattig!

Nu, 10 juli 2011, is hij nog steeds zo lief, schattig, klein en hij is ook heel tam!
Ik moet hem 1 à 2 keer in de week kammen, maar dat is niet het vervelendste klusje wat er is hoor ;).
Elke dag schoon water, voer, hooi en de dagelijkse knuffeltijd.
Één keer in de week verschoon ik hem, terwijl hij lekker rondhuppelt in de ren.

Mijn perfecte lieve dier.
Zijn naam is Yoshi ♥.

Yoshi, 4 maanden oud.

Liefs, Kirsten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter
niet: schelden, vloeken racistische of discriminerende opmerkingen maken